Και τα μυαλά στα κάγκελα…

Σε μια πόλη, που ασφυκτιά από το κυκλοφοριακό πρόβλημα και τις συνέπειές του, φαντάζει σαν κακόγουστο ανέκδοτο το δελτίο τύπου που εξέδωσε ο δήμος με το οποίο πληροφορεί τους συνδημότες πως «εγκαινίασε καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την σωστή οδηγική συμπεριφορά»!

Άλλωστε είναι κοινά παραδεκτό ότι η πόλη της Άρτας αντιμετωπίζει πολύ σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα. Ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής οι κεντρικοί δρόμοι δέχονται πολύ μεγάλο φόρτο αυτοκινήτων, με συνέπεια τα μποτιλιαρίσματα να είναι συνεχή, που σε συνδυασμό με τις λίγες θέσεις στάθμευσης δημιουργούν ένα εκρηκτικό μίγμα, το οποίο οδηγεί σε διπλοπαρκαρίσματα και παράνομες σταθμεύσεις.

Κι ενώ τα τελευταία είκοσι χρόνια, όχι μόνον ουδεμία ουσιαστική παρέμβαση υπήρξε για την επίλυση του κυκλοφοριακού από τις δημοτικές αρχές που διαφέντεψαν τον τόπο, αλλά και αυτά τα δημοτικά πάρκινγκ που είχαν δημιουργηθεί από τον αείμνηστο Κώστα Βάγια, εγκαταλείφθηκαν στην τύχη τους και απαξιώθηκαν, η τωρινή δημοτική αρχή, πιστεύοντας ότι ανακάλυψε την …Αμερική, επαίρεται κραδαίνοντας την «καμπάνια» της πλασάροντας σοβαρά – σοβαρά το ευφυολόγημα «τη φορά αυτή δεν θα σου κόψουμε κλήση. Την επόμενη φορά όμως που θα παρκάρεις στον πεζόδρομο, σε διαβάσεις πεζών και σε θέσεις Α.ΜΕ.Α, θα σου επιβληθεί το πρόστιμο»!

Μάλιστα την εκστρατεία αυτή, επέλεξε να την πραγματοποιήσει την στιγμή που έχει εκχωρήσει σε ιδιωτική εταιρεία τηλεπικοινωνιών το δικαίωμα να δεσμεύσει τους κεντρικούς δρόμους της πόλης για την πραγματοποίηση έργων για την εγκατάσταση οπτικών ινών, επιτείνοντας έτσι ακόμη περισσότερο το πρόβλημα.

Μιλάμε για απίστευτο τάϊμινγκ.

Σε ότι αφορά δε τις μέχρι σήμερα παρεμβάσεις της, για την επίλυση του προβλήματος, αυτές εξαντλούνται στην τοποθέτηση διάφορων κορίνων, όπου το πρόβλημα ήταν πιο δύσκολο στην τοποθέτηση σιδερένιων πασάλων και πρόσφατα, πολύ πρόσφατα στην δημιουργία κυκλικών κόμβων, αλλά και χώρων στάθμευσης των …ποδηλάτων!

Έτσι όμως η εικόνα της πόλης μας δεν απέχει καθόλου από την σκωπτική περιγραφή του αλησμόνητου Τζίμη Πανούση, όταν (και) για παρόμοιες καταστάσεις τραγουδούσε «Κάγκελα, κάγκελα, κάγκελα παντού και τα μυαλά στα κάγκελα του αόρατου εχθρού…»!

Κι ενώ το κυκλοφοριακό συνεχίζει να μας ταλαιπωρεί αφόρητα, χωρίς κανένα σημάδι βελτίωσης , δεν φαίνεται να  υπάρχει η παραμικρή διάθεση επίλυσης ενός προβλήματος, που θίγει ευθέως τόσο έντονα τον πολιτισμό και την ποιότητα της καθημερινής μας ζωής.

Κι αυτό γιατί πριν συμβεί αυτό  είναι απαραίτητο να ομολογηθεί με πολιτική ειλικρίνεια , η παταγώδης, μέχρι σήμερα, αποτυχία και να ξεκινήσει ο σχεδιασμός από μηδενική βάση, για την αναστροφή της σημερινής απελπιστικής κατάστασης.

Ποιος όμως έχει την διάθεση για αυτό; Και ειδικότερα ποιος έχει την παρρησία να αναγνωρίσει την αποτυχία του, ή την ανεπάρκειά του;

Κι όμως.

Το κυκλοφοριακό  είναι ταυτόχρονα πρόβλημα πολιτικό, κοινωνικό, τεχνοκρατικό και διοικητικό. Αφορά και συσχετίζεται ταυτόχρονα με τον δημόσιο τομέα, αλλά και την ιδιωτική συμπεριφορά. Είναι επομένως εξ´ ορισμού πρόβλημα σύνθετο και δυσεπίλυτος γρίφος, ο οποίος προϋποθέτει οργάνωση,  μεθοδικότητα και πολιτική αποφασιστικότητα, ακόμη κι όταν ο λόγος της δημοτικής μας αρχής είναι εγκλωβισμένος στην μεγαλόσχημη υπόσχεση δήθεν εμβληματικών έργων, καθώς αφορά στην ποιότητα ζωής, την προστασία του περιβάλλοντος αλλά και την καλύτερη εξυπηρέτηση όλων μας.

Αυτό όμως, απαιτεί διάλογο, διαβούλευση και δεσμεύσεις ανάμεσα στους κοινωνικούς εταίρους και τον Δήμο, κάτι που δεν διακρίνεται στις μέχρι τώρα διαθέσεις της δημοτικής μας αρχής.

Το αποτέλεσμα είναι το κυκλοφοριακό έμφραγμα που παρατηρείται καθημερινά στους δρόμους της Άρτας και η τεράστια ταλαιπωρία στην οποία υποβάλλονται οι δημότες, χωρίς να υπάρχει καμία πρόθεση για να ανοίξει μια δημόσια συζήτηση για την παθογένεια της πόλης μας στον τομέα της οδικής κυκλοφορίας.

Όσο όμως θα συνεχίζεται αυτή η κατάσταση κι αυτή η πρακτική, η δημοτική μας αρχή θα συνεχίσει να αυτοθαυμάζεται για τα ευφυολογήματα και τα τρικάκια της, πιστεύοντας ότι έτσι χειραγωγεί τους δημότες, την στιγμή που εκείνοι θα αναθεματίζουν την ανάγκη τους να κινηθούν στο κέντρο της Άρτας.