Του Ν ί κ ο υ Ρ ί γ γ α
Ενεργοποιώντας ταυτόχρονα την ανθρώπινη εμπειρία των 83 μου χρόνων , την ακαπίστρωτη σκέψη με την αχαλίνωτη φαντασία αντάμα με την ανατομική παρατηρητικότητα , και την ιστορική γνώση , έθεσα ξανά στον εαυτό μου ένα πελώριο διαχρονικό ερώτημα που είναι , το γιατί μέσα σ΄όλους τους αιώνες και μέχρι σήμερα ο άνθρωπος δεν βρήκε το σωστό του δρόμο , με αποτέλεσμα όλες οι κοινωνικές του επαναστάσεις , από το Σπάρτακο μέχρι τη Γαλλική και τη Ρώσσικη Επανάσταση κι όλες τις ακόλουθες , να καταρρεύσουν σαν χάρτινοι πύργοι ή να εκφυλιστούνε προς όφελος των παναιώνιων Μαμωνάδων .
Και κατάληξα στο παρακάτω ίδιο συμπέρασμα που είχα καταλήξει πριν πολλά χρόνια . Καμιά Επανάσταση και κανένας Επαναστάτης μέχρι σήμερα δε μπόρεσε να καταλάβει τη μοναδική κοινωνική ετούτη Αλήθεια , σύμφωνα με την οποία , ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΚΕΡΔΙΣΕΙΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΤΟΝ ΠΕΙΘΕΙΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΤΟΝ ΦΟΒΙΖΕΙΣ ! Και για να τον πείθεις και να τον κερδίζεις θα πρέπει πρώτα να τον εμπλουτίσεις με εσωτερικό ποιοτικό πλούτο . Δυστυχώς όμως κάθε φορά , και για διαφορετικούς λόγους, τελικά τον φόβιζαν με αποτέλεσμα να απομακρύνεται ο άνθρωπος από κοντά τους , χάνοντας έτσι και όλα τα αποκτηθέντα κοινωνικά του δικαιώματα ! . . . { Οποιος δεν δέχεται αυτή την Αλήθεια τότε , ή είναι άσχετος ή δεν προσεγγίζει ιστορικά κι ολοκληρωμένα το διαλεχτικό και ιστορικό υλισμό } .
Αυτή την αδιαμβισβήτητη μέγιστη αλήθεια την ένιωσαν καλά ο Προμηθέας , η Αντιγόνη , ο Πυθαγόρας,
ο Σωκράτης . ο Αριστοτέλης , ο Χριστός και οι οικουμενικοί οραματιστές Ποιητές . Ο ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ αρνήθηκε τους ψεύτικους Θεούς γιατί αγάπησε βαθιά και άδολα τον Ανθρωπο . Η ΑΝΤΙΓΟΝΗ κραύγασε στον Κρέοντα εκείνο το συγκλονιστικό “ Γεννήθηκα για ν΄αγαπάω και ν΄αγαπιέμαι κι όχι για να μισώ ! “. Ο ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ διδάσκει από τον 6ο αιώνα τον ΜΑΡΞΙ-ΣΜΟ κηρύσσοντας το μέγα στόχο “ Αδιανέμητα τα πάντα πάντες κατέχετε . . .“ . Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ βροντο- φώναξε ,“ Δεν είμαι πολίτης ούτε της Αθήνας ούτε της Ελλάδας , είμαι πολίτης του κόσμου ! “ . Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ απφαίνεται ότι “ Η εξαθλίωση των Πολιτών οδηγεί στην Επανάσταση ή στην εγκληματικότητα “ . Ο ΧΡΙΣΤΟΣ διαλαλεί εκείνο το σκόπιμα αποσιωπημένο “ Μακάριοι οι δεδιωγμένοι ένεκεν Δικαιοσύνης !”. Και οι οραματιστές Ποιητές της Γης τραγουδώντας βροντόφωνα ρωτάνε κι απαντάνε μαζί , “ Ποιες είστε σεις ωρέέέ / Εμείς είμαστε η Ελευθερία / η Δημοκρατία , η Ειρήνη , η Αρετή . . . / Μπαίστε όλες δεύτερες / εγώμαι η Δικαιοσύνη η πρώτη / και να οι Απόστολοι , αθάνατοι κι αλάθητοι / μάρτυρες , κριτές κι εγγυοδότες μου / ο Ε ρ ω τ α ς , η Π ο ί η σ η κ ‘ η Ε π α ν ά σ τ α σ η ! . . “
{ Δεν έχω άλλο χώρο για ανάλυση αυτής της ιστορικής βεβαιότητας } .
Ολα αυτά οδηγούν στο αδιάσειστο συμπέρασμα ότι ο
διαιώνια ζητούμενος Ανθρωπος είναι ο ΑΜΦΙΠΛΕΥΡΑ , ΠΟΛΥΠΛΕΥΡΑ ΚΑΙ ΠΑΝΑΝΘΡΩΠΙΝΑ Ε Ρ Ω Τ Ι Κ Ο Σ Α Ν Θ Ρ Ω Π Ο Σ , αυτός δηλαδή που γεβόμενος τον πηγαίο συντροφικό έρωτα θα οδηγείται μετά εβεργε- τικά στην πολύπλευρη ερωτική σχέση με τον Ανθρωπο , τις Ιδέες , τις Αξίες , τη ΔικιοΛευτεριά , την Ποίηση , τη Μουσική , το Κάλλος , τη Δημιουργία και τη Μάνα μας τη Γης . Αυτός ο Ανθρωπος θα είναι εκείνος που θα νιώθει , θα σαρκώνει , θα ξεκορμίζει , θα σεργιανάει , θα τραγουδάει και θα φιλεύει το πανανθρώπινο , τ ο μ έ – γ α α μ ο ι β α ί ο σ ‘ α γ α π ώ ! . . . Απέραντα λοιπόν
οργισμένος για τα όσα τράβηξε ο άνθρωπος μέσα σ’ όλους τους αιώνες και για όσα ακόμη σε βάρος του
ετοιμάζει ο καπιταλισμός , και συλλογιζόμενος τα ανύπνωτα όνειρα για το άπλωμα του σοσιαλισμού σ’ ούλη την οικουμένη που εύλογα κυριαρχούσαν τις δεκαετίες του 40 , του 50 και του 60 και που τελικά δεν αλήθεψαν , κι ακούγοντας απ’ όλες τις άκρες της Γης σάλπιγγες και τύμπανα της Ιστορίας , και νοερά εκφράζοντας όλους τους κομουνιστές της οικουμένης , τους οραματιστές ποιητές , τους βαθιά σκεφτόμενους ανθρώπους , δηλαδή ό λ ο υ ς τ ο υ ς Ε ρ ω τ ι κ ο ύ ς τ η ς Γ η ς , βροντοφωνάζω για δεύτερη φορά {η πρώτη ήταν το 1998 } με στεντόρεια φωνή σ’ ούλη την οικουμένη ετούτο εδώ το οργισμένο και δίκαιο παράπονο , κατηγορητήριο και κάλεσμα :
Π ο υ χ ά θ η κ ε ς Κ ο μ ο υ ν ι σ τ ή
————————————————–
Μ π ρ ο σ τ ά ρ η τ ο υ α ι ώ ν α
———————————————-
Π ω ς β ά λ τ ω σ ε ς μ ε ς τ ‘ α ν ο ι χ τ ά
————————————————————-
Κ α ι μ ε π υ ξ ί δ α κ α ι π α ν ι ά ;
——————————————————————-
Ο ι Κ ί ρ κ ε ς ο ι π ο λ ύ μ ο ρ φ ε ς
—————————————————-
Σ ‘ ε κ μ ά β λ ι σ α ν Ε π α ν α σ τ ά τ η
——————————————————
Κ ‘ ο ι σ τ α β ρ ω τ ή δ ε ς τ ω ν Λ α ώ ν
———————————————————-
Κ α τ α σ π α ρ ά ξ α ν τ ‘ Ο ν ε ι ρ ο . . . . !
——————————————————–
Κ ρ α τ ή σ ο υ α π ‘ τ ι ς Ι δ έ ε ς σ ο υ Κ ο μ ο υ ν ι σ τ ή
———————–
Γ ι α ν α μ π ο ρ ε ί ς ν α ν ε ί ρ ε σ α ι
——————————————————–
Τ ι τ ‘ Ο ρ α μ α π ο υ γ έ ν ν η σ ε ς
—————————————————
Δ ε θ α ν τ ο σ β ή σ ε ι ο Χ ρ ό ν ο ς
—————————————————
Δ έ σ ε σ τ ‘ Α θ ρ ώ π ο υ τ η ν Κ α ρ δ ι ά
———————————————————–
Κ α ι μ α τ α γ έ ν ε Φ ά ρ ο ς ! . . .
———————————————–