Διαφήμιση για την για την Φιλιππιάδα…

|

Κράτησε τα χαρακτηριστικά της εμποροπανήγυρης, σε σχέση με αυτούς που συμμετέχουν και την καθορίζουν και τα μετέφερε σ’ έναν σύγχρονο εκθεσιακό χώρο…

 

 

 

 

 

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ.Όπως η ζωή απέδειξε, αλλά και οι διάφορες προσπάθειες που έγιναν επιβεβαίωσαν, ο θεσμός της εμποροπανήγυρης σε κάθε Δήμου, που υπάρχει ως παράδοση, δεν πρόκειται ποτέ να καταργηθεί, για τον απλούστατο λόγο, ότι για τον κάθε δήμαρχο και κάθε δημοτική αρχή, είναι ένα καθαρό έσοδο, με το οποίο “κλείνει πληγές” του έτους.

Σε κάθε πόλη, που ο κάθε Δήμος διοργανώνει εμποροπανήγυρη, κατά το παρελθόν έγιναν κινητοποιήσεις κυρίως απ’ την πλευρά των τοπικών εμπόρων, με σκοπό να καταργηθεί ο αναχρονιστικός θεσμός των παζαριών, αλλά καμία και σε κανέναν Δήμο, δεν έφερε το ελάχιστο αποτέλεσμα. Αιτία; Την έχουμε περιγράψει, είναι το έσοδο για τον κάθε Δήμο, που κανένας δήμαρχος, δεν αφήνει να πάει περίαπτο, όποιο κι αν είναι το λεγόμενο πολιτικό κόστος, για το οποίο κάποιοι μιλούν. Μόλις προχθές, ο Δήμος Σουλίου, ανακοίνωσε τα καθαρά έσοδα απ’ την εμποροπανήγυρη του Λαμπόβου, ήταν 200.000 ευρώ περίπου. Θα μάθουμε, το επόμενο διάστημα, το καθαρό έσοδο για τον Δήμο Αρταίων, αλλά και για τον Δήμο Ζηρού.

Επί του προκειμένου. Η εμποροπανήγυρη της Φιλιππιάδας, θεωρείται, μία απ’ τις καλύτερες στην ευρύτερη περιοχή, μιας και είναι η τελευταία του χρόνου και η κοινή συνείδηση είναι πως οι περισσότεροι καταναλωτές, κυρίως κάτοικοι των χωριών, αφήνουν τα ψώνια τους, για το τέλος, με την ελπίδα ότι κάτι καλύτερο θα βρουν σε σχέση με τα προηγούμενα παζάρια που έχουν γίνει και βεβαίως τα έχουν επισκεφτεί όντας εγκρατείς…

Για τον λόγο αυτό και κάθε χρόνο, παρατηρείται έντονος ανταγωνισμός, για το ποιός θα προλάβει την άλλοτε παράγκα, που από φέτος ο Δήμος Ζηρού, έχει αντικαταστήσει με εκθεσιακό χώρο, που προσφέρεται στον έμπορο, να δημιουργήσει κάτι πιό σύγχρονο, ώστε υπό καλύτερες συνθήκες, να δημιουργήσει καλύτερη κατάσταση και να περιμένει περισσότερα.

Μια χοντρική εκτίμηση, σε σχέση με τις εμποροπανηγύρεις της περιοχής, αναφέρει πως σε κάθε μία ξεχωριστά, οι επισκέψεις που καταγράφονται, υπερβαίνουν τις 200.000. Ο αριθμός αυτός σημαίνει πάρα πολλά…

ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ. Με δεδομένα τα όσα καταγράφονται παραπάνω, η δραστήρια πρόεδρος της Δημοτικής Επιχείρησης του Δήμου Ζηρού Γεωργία Ξώνα, με την απόφαση και την στήριξη του δημάρχου Νίκου Καλαντζή, έκανε φέτος, την υπέρβαση σε σχέση με τον θεσμό. Κράτησε τα χαρακτηριστικά της εμποροπανήγυρης, σε σχέση με αυτούς που συμμετέχουν και την καθορίζουν και τα μετέφερε σ’ έναν σύγχρονο εκθεσιακό χώρο, όπου το πρώτο και σημαντικό που πέτυχε, ήταν ο σεβασμός στον επισκέπτη. Ο οποίος από φέτος φεύγει απ’ την μιζέρια του αναχρονιστικού παζαριού και εισέρχεται σ’ έναν αξιοπρεπή χώρο, όπου με άνεση μπορεί να κάνει τα ψώνια του, να πιεί τον καφέ του αξιοπρεπώς και να φύγει και με το όποιο όφελος των αγορών, αλλά και την ικανοποίηση του σεβασμού που απέλαβε απ’ τους διοργανωτές.

Είναι γνωστό… Τίποτα δεν γίνεται τυχαία. Αν δεν προηγηθεί σκληρή δουλειά, δεν μπορεί να γίνει τίποτα και ότι γίνει, θα είναι προσβλητικό για όποιον έχει σχέση με την όποια διοργάνωση… Για την εμποροπανήγυρη του Δήμου Ζηρού και το σημαντικό αποτέλεσμα, που ήρθε εργάστηκε σκληρά, η πρόεδρος Γεωργία Ξώνα, της οποίας η αρχή της προσπάθειας, ήταν και το καθοριστικότερο σημείο της… Η συνολική αλλαγή του χώρου και η επιλογή της εκθεσιακής εκδοχής της διοργάνωσης, ήταν η σημαντικότερη απόφαση που ελήφθη, που όμως από μόνη της, έβαζε και περισσότερη δουλειά για την συνέχεια. Μια διοργάνωση δομημένη επί δεκαετίες ολόκληρες σε παράγκες με τσίγκους και ανάλογη λογική, έπρεπε να περάσει σ’ έναν νέο χώρο, με όσα αυτό σήμαινε.

Η δουλειά αυτή έπρεπε να γίνει, υπό το βάρος της μεγάλης ζήτησης χώρων απ’ την πλευρά των εμπόρων, σε μια προσπάθεια και για τους εμπόρους που παραδοσιακά έρχονται στην Φιλιππιάδα, να μην αδικηθούν και να μην μείνουν έξω απ’ την διοργάνωση.

Η όποια δουλειά, όταν γίνεται με μέθοδο και με βασική αρχή την προσφορά, είναι σίγουρο πως λύνει προβλήματα και δεν δημιουργεί καινούργια. Αυτό έκανε η πρόεδρος της ΔΗΖΗ Γεωργία Ξώνα, η οποία μια εβδομάδα πριν είχε εγκατασταθεί στον χώρο αυτό και δούλεψε σε πάθος, να αντιμετωπίσει με επιτυχία, ακόμη και την λεπτομέρεια που προέκυψε, για να φτάσουμε στο τελικό αποτέλεσμα, το οποίο οι δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες είδαν και όλοι, χωρίς καμία εξαίρεση, επαίνεσαν.

Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ.Η λειτουργία της εμποροπανήγυρης, άψογη. Δυό φορές που χρειάστηκε να βρεθούμε εκεί, για τις ανάγκες του ρεπορτάζ στις συζητήσεις που είχαμε αρχικά με τους εμπόρους, όλοι χωρίς καμία εξαίρεση, επαίνεσαν την προσπάθεια του Δήμου Ζηρού, να εκσυγχρονίσει την εμποροπανήγυρη και να κινηθούν οι ίδιοι, για μια εβδομάδα, σ’ έναν χώρο με αξιοπρέπεια, που έχει όλες τις υποδομές, ώστε και οι ίδιοι να μπορούν να λειτουργούν καλύτερα.

“Οι καταναλωτές και οι επισκέπτες κινούνται με άνεση”, μας είπε έμπορος με μεγάλη εμπειρία σε ανάλογες διοργανώσεις και εξήγησε πως “με την άνεση που έχουν στην κίνηση οι καταναλωτές, αγοράζουν περισσότερο κι εμείς έχουμε το όφλεος”.

“Έτσι όπως έγινε φέτος η εμποροπανήγυρη στην Φιλιππιάδα, μπορώ να πω, πως είναι η καλύτερη σ’ όλη την περιοχή και εμείς που είμαστε εδώ πρέπει να ευχαριστήσουμε την πρόεδρο για την προσπάθεια που έκανε και απ’ την οποία βγήκαμε όλοι ωφελημένοι”, είπε στην “Γ” άλλος έμπορος, που κι αυτός μετράει κάποιες δεκαετίες στα παζάρια.

 

xona-georgia-11-a 

 

Η πρόεδρος της ΔΗΖΗ Γεωργία Ξώνα, ήταν καθ’ όλη την διάρκεια της εμποροπανήγυρης στο γραφείο που είχε δημιουργήσει εντός του χώρου και από εκεί αντιμετώπισε με αμεσότητα και αποτελεσματικότητα, όλα τα προβλήματα που προέκυπταν και βέβαια είχε την δυνατότητα να παρατηρεί ελλείψεις και προβλήματα και να τα αντιμετωπίζει.

Εργάστηκε, κατά κοινή ομολογία, πολύ σκληρά η πρόεδρος Γεωργία Ξώνα και αυτό της το αναγνωρίζουν φίλοι κι εχθροί.

 

filip-paz-11-c

 

Άψογη ήταν και η λειτουργία του Λούνα Πάρκ, στην εμποροπανήγυρη της Φιλιππιάδας. Τον χώρο της διασκέδασης των παιδιών, είχε αναλάβει ο αρτινός επιχειρηματίας Δημήτρης Πολίτης, ο οποίος όλες τις ημέρες της διοργάνωσης, ήταν παρών, για να μην προκύψει το ελάχιστο πρόβλημα, πράγμα που έγινε κιόλας. Και φυσικά, όσοι μικροί επισκέφτηκαν το λούνα παρκ, έφυγαν με μεγάλη χαρά, ζητώντας και νέα επίσκεψη…