Τώρα θα μάθουν για το πρόβλημα!

|

Έτσι γράφεται η ιστορία και ακολουθεί η είδηση: Ο κύριος που παριστάνει τον δήμαρχο, ΔΕΝ ΖΕΙ στην Άρτα!

 

 

 

 

“Δέκα ως δέκα πέντε φορές το χρόνο, συλλαμβάνονται οι περισσότεροι εκ των τσιγγάνων του γκέτο της Άρτας και την επόμενη ημέρα, είναι ελεύθεροι, για να κάνουν τα ίδια πράγματα και ίσως να γίνουν και χειρότεροι, γιατί εμπεδώνουν το αίσθημα της ατιμωρησίας, λέει στην “Γ” ανώτατος αξιωματικός της Ελληνικής Αστυνομίας, ο οποίος γνωρίζει την κατάσταση και επικοινώνησε με την “Γ”, για να δηλώσει, πως είναι σωστή προσπάθεια που κάνει, για να αναδειχτεί ως μείζον πρόβλημα της τοπικής κοινωνίας, αυτό της ύπαρξης και του τρόπου λειτουργίας, του γκέτο των τσιγγάνων της Άρτας, που μπορεί να μην έχει τα ίδια χαρακτηριστικά, με αυτά άλλων πόλεων.

Την ίδια ώρα ο δήμαρχος Αρταίων Χρήστος Τσιρογιάννης, που εκ των πραγμάτων έπρεπε να ηγηθεί της προσπάθειας αυτής, γιατί αυτός είναι ο ρόλος της τοπικής αυτοδιοίκησης, σε γενόμενο διάλογο, με αφορμή το ρεπορτάζ της “Γ”, λιποψυχεί και η -ας πούμε- δημόσια τοποθέτηση, για το θέμα αυτό, είναι “λιθοι, πλίνθοι (και) κέραμοι ατάκτως ερριμμένα’!

Η παραπάνω λιποψυχία του δημάρχου, έχει την αφετηρία της στην άοψη του γνωστού δικηγόρου Γιάννη Καϊντάση, ο οποίος αγγίζει την ουσία του πράγματος και επισημαίνει: “Το πρόβλημα της παραβατικότητας των τσιγγανοπαίδων (και όχι μόνο) της Άρτας είναι αμιγώς ΠΟΛΙΤΙΚΟ. Από την στιγμή που υπάρχει ένα γκέτο μειονότητας στην πόλη μας, μέσα στο οποίο ο νόμος δεν έχει καμία πρόσβαση, τότε είναι αυτονόητο ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ορμητήριο ατιμωρησίας”.

Το πρώτο συμπέρασμα. Όπως και σε πολλά άλλα θέματα, η εκτεταμένη και αγωνιώδης συζήτηση, οδηγεί στην Δικαιοσύνη, οι αποφάσεις της οποίας δεν κρίνονται! Και μπορεί εκ των αποφάσεων αυτών, το πρόβλημα κάθε φορά να διογκώνεται, ενώ αν το περιεχόμενο των αποφάσεων, ήταν διαφορετικό, θα μπορούσε το πρόβλημα, να είχε λυθεί εν τη γενέσει του.

Το δεδομένο είναι, είναι πως δεν μπορεί να περιμένεις πότε θα προκύψει η θετική -για την τοπική κοινωνία- απόφαση της Δικαιοσύνης, αλλά να δεις πως το πρόβλημα θα λυθεί και η πόλη θα λειτουργήσει. Και το ακόμη σημαντικότερο, πως θ’ απαλλάξεις μια συνοικία ολόκληρη απ’ τον τρόμο, τον οποίο σε μικρά σημειώματα επιβεβαιώνουν και οι κάτοικοι του Αγίου Νικολάου.

Μοιραία επανερχόμαστε και πάλι στην τοπική αυτοδιοίκηση, που έχει καθοριστικό ρόλο και κανένας εξ όσων υπηρέτησαν και υπηρετούν το θεσμό, δεν τον έχει αντιληφθεί μέχρι τώρα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, ο δήμαρχος Αρταίων Χρήστος Τσιρογάννης. Αντί να σκεφτεί πριν μιλήσει δημόσια, προκαλεί! Νομίζει πως απευθύνεται σε ανόητους και λέει πως “έκανε ομάδα εργασίας, για να μπορέσει να καταγράψει και να επιλύσει διάφορα θέματα της καθημερινότητας”. Αυτά τα σημαντικά, αφού έχει πει, πως θα εξασφαλίσει 600.000 ευρώ, απ’ το ΕΣΠΑ για να λύσει το πρόβλημα. Όταν δεν θέλεις να λύσεις ένα πρόβλημα, το παραπέμπεις σε μια επιτροπή, έλεγαν παλιότερα τώρα λένε πως το παραπέμπεις στο ΕΣΠΑ.

Έτσι γράφεται η ιστορία και ακολουθεί η είδηση:

Ο κύριος που παριστάνει τον δήμαρχο, ΔΕΝ ΖΕΙ στην Άρτα! Είναι πλήρως εξακριβωμένο! Γιατί, δεν είναι δυνατόν, άνθρωπος που ασχολείται με τα κοινά, να μην γνωρίζει το μείζον πρόβλημα της λειτουργίας του καταυλισμού των τσιγγάνων, με τα χαρακτηριστικά του γκέτο! Ο ίδιος το επιβεβαιώνει πως δεν γνωρίζει το πρόβλημα, αφού λέει πως θα αναθέσει σε επιτροπή, να καταγράψει τα προβλήματα. Ύστερα από δυό χρόνια παρουσία του στο Δήμο Αρταίων και -χωρίς αιδώ- δηλώνει πως δεν γνωρίζει το πρόβλημα, στην πραγματική του διάσταση! Ίσως περιμένει να το μάθει και να εντρυφήσει σ’ αυτό, όταν ο λαός της Άρτας, τον απαλλάξει απ’ τα καθήκοντα του δημάρχου και έχει πολύ χρόνο στην διάθεσή του.

Το δεύτερο συμπέρασμα. Δεδομένο είναι πως η Αστυνομία, έχει την διάθεση να εργαστεί, στο πλαίσιο του ζητούμενου της τοπικής κοινωνίας, που είναι ν’ απαλλαχτεί αυτή, απ τους επικίνδυνους τσιγγάνους, που στην Άρτα καθίστανται περισσότερο επικίνδυνοι και ο κόσμος υποφέρει, αλλά οι δυνατότητές της, είναι συγκεκριμένες και φτάνουν σε αδιέξοδο, όπως έχει εξηγηθεί παραπάνω. Σ’ αυτή την αδυναμία, προστίθεται και η ανικανότητα της δημοτικής αρχής, να προσεγγίσει, έστω κατά το ελάχιστον το πρόβλημα και δηλώνεται, πως τώρα θα αρχίσει η επιτροπή να το καταγράφει!

-Τι μένει να γίνει;

Ή οι κάτοικοι κυρίως του συνοικισμού Αγίου Νικολάου, να προχωρήσουν σε αυτοδικία, κάποια στιγμή, που “δεν θα πάει άλλο” ή οι ίδιοι οι κάτοικοι να οργανωθούν και να αγωνιστούν, ώστε να επιβάλλουν λύσεις. Πρέπει όμως σ’ αυτόν τον αγώνα, κάποιος ή κάποιοι να αναλάβουν τον συντονισμό, αφού η δημοτική αρχή, περί άλλων τυρβάζει. Όμως όπως διαπιστώνουν πολύ “στο ίδιο κούτσουρο ματιάζει” και η μειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου, αν σκεφτεί κανένας, πως στην παρούσα θητεία του Δημοτικού Συμβουλίου, κανένας εκ της αντιπολίτευσης, δεν έθεσε το θέμα, έστω και σε συζήτηση προ ημερησίας διάταξης.

Δεν μπορεί να σκεφτεί κανένας άλλη λύση… Εκτός και αν με τις συνεχείς παρεμβάσεις της “Γ” και την τεκμηριωμένη επί του προβλήματος αρθρογραφία, ευαισθητοποιηθούν κάποιοι τοπικοί παράγοντες και αναλάβουν άμεσες πρωτοβουλίες.

 

Το πρόβλημα της παραβατικότητας είναι αμιγώς πολιτικό!

Το πρόβλημα της παραβατικότητας των τσιγγανοπαίδων (και όχι μόνο) της Άρτας είναι αμιγώς ΠΟΛΙΤΙΚΟ. Από την στιγμή που υπάρχει ένα γκέτο μειονότητας στην πόλη μας, μέσα στο οποίο ο νόμος δεν έχει καμία πρόσβαση, τότε είναι αυτονόητο ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ορμητήριο ατιμωρησίας.
Στην γειτονιά του Αγίου Νικολάου, είμαστε σχεδόν τρομοκρατημένοι, από την ξαφνική θρασύτητα κάποιων εφήβων κοριτσιών και αγοριών. Μοιάζουν πράγματι να έχουν ανοσία σε οποιαδήποτε ηθική αναστολή. Στέκονται στην μέση του δρόμου και με αγελαία θρασύτητα προκαλούν τους οδηγούς, πετώντας πέτρες, κλέβουν ανύποπτους επαγγελματίες, στο φανάρι, πήραν από έναν ντελιβερά… την παραγγελία!

Νομίζω ότι η δημοτική μας αρχή, είναι πράγματι ΚΑΤΑΠΤΥΣΤΗ που επιτρέπει στην πόλη μας να βρισκόμαστε σε τέτοιο καθεστώς τρομοκρατίας και μόνιμης εγκληματικότητας.
Αν υπάρχουν λύσεις; ΝΑΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΥΣΗ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ!!! Η κατάργηση του γκέτο… Και αυτό πως μπορεί να γίνει; Όχι μόνο με ΜΟΝΙΜΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ στον χώρο, αλλά με ουσιαστική ένταξη στην κοινωνία των ανθρώπων αυτών.
Ας πάψουν οι πολιτικοί μας να τους βλέπουν μόνο ως αγορασμένους ψήφους και ας τους δουν ως μια προβληματική κοινότητα, που πρέπει να βρει διεξόδους άλλους από την παραβατικότητα.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΪΝΤΑΣΗΣ

Τώρα μαθαίνει…

Η ΚΑΤΑΠΤΥΣΤΗ δημοτική αρχή, που τόσο εύκολα της αποδίδεις τέτοιους χαρακτηρισμούς, αυτό προσπαθεί να κάνει και για αυτό υπέβαλλε πρόταση στο ΕΣΠΑ για δράσεις κοινωνικής ένταξης των ΡΟΜΑ προϋπολογισμού 600.000 € και έκανε μια σύσκεψη με όλους τους αρμόδιους φορείς και συστάθηκε ομάδα εργασίας για να μπορέσει να καταγράψει και να επιλύσει διάφορα θέματα καθημερινότητας και κοινωνικής ένταξης αυτών( αναζήτησε το σχετικό δελτίο τύπου). Όντως είναι μεγάλο το πρόβλημα εδώ και πάρα πολλά χρόνια που πρέπει να μας προβληματίσει όλους και να κοιταχτούμε στον καθρέπτη μας πριν αρχίσουμε να αποδίδουμε εύκολα ευθύνες και χαρακτηρισμούς. Ας μην πω περισσότερα από εδώ τουλάχιστον.

Χρήστος Τσιρογιαννης

Δήμαρχος Αρταίων

Κύριε Δήμαρχε, μην συγχίζεστε με θέματα πραγματικότητας, γιατί χάνετε το δίκιο σας. Εσείς έχετε την πολυτέλεια να κάνετε συσκέψεις και να σχεδιάζετε, εμείς όμως καθημερινά εξευτελιζόμαστε από την παραβατικότητα του γκέτο… σε προσωπικό, επαγγελματικό και κοινωνικό επίπεδο. Μην παίρνετε επί προσωπικού τους χαρακτηρισμούς και να είστε βέβαιος ότι ο ίδιος δεν καταφεύγω εύκολα σε αυτούς.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΪΝΤΑΣΗΣ

 

Δεν έχουν καμία διάθεση να τον αλλάξουν…

 

Πολύ σωστά όσα γράφει ο Γιάννης Καϊντάσης… Όλοι εδώ στην γειτονιά τα βιώνουμε, αλλά δυστυχώς οι γύφτοι δεν πρόκειται να ενταχθούν ή να ενσωματωθούν ποτέ, ακόμη και αν εφαρμοστεί η καλύτερη πολιτική γι αυτούς. Ο τρόπος που λειτουργούν στη ζωή τους είναι αυτό που τους χαρακτηρίζει και τους αρέσει και δεν έχουν καμία διάθεση να τον αλλάξουν… Ταπεινή μου γνώμη.

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΠΟΜΠΟΡΗΣ

 

Έχουν διαλύσει ότι αυτοκίνητο υπάρχει

 

Πράγματι στον Άγιο Νικόλαο είναι δύσκολα τα πράγματα. Να αφήσουμε τα παιδια μας να παίξουν έξω για λίγο, είναι δύσκολο. Περιττό να πω ότι στον δρόμο που ακολουθούν από Λαϊκή μέχρι τον καταβολισμό τους, έχουν διαλύσει ότι αυτοκίνητο υπάρχει. Πλέον παρκάρουμε από την άλλη μεριά γιατί έμενα ήδη μου σωπάσανε το αυτοκίνητο μια φορά. Να μην αναφέρω τις ειρωνείες και τα πειράγματα όχι άπλα σε ηλικιωμένο αλλά σε όποιον βρεθεί μπροστά τους. Να τονίσω επίσης και κάτι άλλο. Τις προηγούμενες ημέρες βρέθηκα τυχαια σε σουπερ μάρκετ μια τσιγγανιπούλα, η οποία κατά λάθος παραλίγο να χτυπήσει τον γιο μου… Τελικά δε το χτύπησε… Άκρως ευγενική μου ζήτησε πάνω από 10 φόρες συγγνώμη για χτύπημα που τελικά δεν έγινε ποτέ! Επίσης ταπεινή μου γνώμη για τις παραβάσεις είναι κυρίως η λάθος μεταχείριση του εισαγγελέα γιατί όταν πολλές από τις υποθέσεις φτάνουν εκεί, δεν τους επιβάλλεται καμία ποινή. Ο δήμαρχος τι να κάνει; Να βγει να επιβάλει τη τάξη; Όταν η ίδια η αστυνομία τους συλλαμβάνει και από κει και πέρα δε γίνεται τίποτα τι να κάνουν οι υπόλοιποι φορείς; Γιατί το πρόβλημα το δημιουργούν συγκεκριμένοι ρομά και όχι όλοι. Αυτους τους γνωρίζει η αστυνομία και όχι μόνο!

ΜΑΡΙΟΣ ΣΚΑΜΝΕΛΟΣ

 

gnomi-vin-site-11-q

Η διαφορά με την Φιλιππιάδα…

Δίπλα ακριβώς στην Άρτα, ελάχιστα χιλιόμετρα, βρίσκεται η Φιλιππιάδα, που ως τοπική κοινωνία, έχει να υπερηφανεύεται για την διαφορά της, αλλά και για την επιτυχία της. Αφομοίωσε τους τσιγγάνους της πόλης και όλοι (σ.σ. οι τσιγγάνοι) σήμερα δημιουργικοί και χρήσιμοι για την πόλη, ενώ έχουν εγκαταλείψει τον οικισμό τους και διαμένουν όλοι σε σπίτια, διάσπαρτα στην πόλη. Παράλληλα έχουν αναπτύξει σχέσεις με όλους τους κατοίκους και η εντύπωση που δημιουργείται στον καθένα, είναι πως αυτή η πόλη είναι σα να μην είχε ποτέ τσιγγάνους και πόσο σημαντικό είναι που κατάφερε αυτή την θεματική εξέλιξη.

Αν πάμε λίγο πίσω, θα δούμε ότι κατά την δεκαετία του ’70 που αναπτυσσόταν ταχέως η χοιροτροφία και συνολικότερα η κτηνοτροφία, τα σφαγεία στην Αγία Κυριακή, όπου και ο τότε οικισμός των εκεί τσιγγάνων, έδωσαν δουλειά με πολύ καλό μεροκάματο, σ’ όλους. Αυτοί με την σειρά τους, όχι μόνο το αποδέχτηκαν, αλλά το τίμησαν και με το παραπάνω, για να γίνουν σε μικρό χρονικό διάστημα, οι καλύτεροι μάστορες του είδους και να ζήσουν τις οικογένειές τους πλουσιοπάροχα, μη έχοντας να ζηλέψουν κάτι απ’ τους υπόλοιπους κατοίκους της Φιλιππιάδας.

Οι νέοι τότε και πενηντάρηδες σήμερα, έχουν μπει για τα καλά στο επιχειρηματικό μέρος των σφαγείων και στις επιχειρήσεις αυτών, εργάζονται πολλοί φιλιππιαδιώτες, όπως επίσης και κάτοικοι των γύρω χωριών.

Είναι γενικά, όλοι τους πετυχημένοι και η επόμενη γενιά της προηγούμενης, δεν διαφέρει σε τίποτα απ’ τους συνομηλίκους τους. Και έχουν σπουδάσει και έχουν κάνει οικογένειες και συμμετέχουν στα κοινά.

Μίλησε κανένας για διαφορά;