Άντε πάλι, τα ίδια, με το κυκλοφοριακό…

Όσο η κυκλοφοριακή ασφυξία στους βασικούς δρόμους κυριαρχεί και τα οχήματα παραμένουν σταματημένα, τότε ο όποιος σχεδιασμός γίνει, θα γίνει για να πούν κάποιοι ότι έδειξαν το ενδιαφέρον τους

 

 

 

 

Πολύ στην συζήτηση, το έχει ρίξει η νέα δημοτική αρχή… Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της συζήτησης που πλάτειασε και αφορά στην επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος, που μάλλον ανορθόδοξα αρχίζει να το προσεγγίζει, όπως πολλοί συμπολίτες μας διαπιστώνουν. Και το ανορθόδοξο συνίσταται, στο πως φαντάζονται μια πόλη, η οποία δεν θα έχει αυτοκίνητα στο κέντρο της, άρα δεν θα υπάρχει πρόβλημα. Αυτό όμως δεν πρόκειται να συμβεί ποτέ, όσο στην πόλη ζουν και κινούνται άνθρωποι, οι οποίοι καθημερινά δημιουργούν ανάγκες. Και η λογική προσέγγιση, για την ουσιαστική αντιμετώπιση ενός τέτοιου προβλήματος, αρχίζει απ’ την αναζήτηση τρόπων, που τα αυτοκίνητα, θα παραμένουν στο κέντρο της πόλης, όσο το δυνατόν λιγότερο, αφού οι οδηγοί τους, θα έχουν κάνει την δουλειά τους, με υποφερτή, ας πούμε, άνεση.

Η πιο σημαντική παράμετρος, του κυκλοφοριακού προβλήματος στην Άρτα, είναι το γεγονός ότι όλες οι παρεμβάσεις, που έγιναν δείχνουν να έγιναν, για να παραμένουν τα αυτοκίνητα κινούμενα στους κεντρικούς δρόμους ασκόπως, αφού πρέπει να κάνουν κάποιες εκατοντάδες μέτρα, τα οποία θα μπορούσαν να αποφύγουν. Οι βασικοί δρόμοι Β. Πύρρου και Β. Κωνσταντίνου, συνδέονται μεταξύ τους, μόνο σε δυό σημεία. Στην οδό Κοτζούλα στον Άγιο Γεώργιο και στην οδό Ορλάνδου, στο παλιό Νοσοκομείο. Που σημαίνει ότι όλα τα οχήματα, χωρίς να είναι ο προορισμός τους, πρέπει να κινηθούν για πολλή ώρα, στους δρόμους αυτούς, με αποτέλεσμα να δημιουργείται κυκλοφοριακή ασφυξία!

Αν υπήρχαν και άλλοι δρόμοι, που θα ένωναν τους δυό βασικούς δρόμους μεταξύ τους, είναι σίγουρο πως τα οχήματα, θα κινούνταν για λιγότερη ώρα σ’ αυτούς τους δρόμους, άρα θα υπήρχε η άνεση και για την σωστή κυκλοφορία, αλλά και για να μην μένουν και σε κάποια σημεία, σταθμευμένα ατάκτως!

Τι πιο απλό, η όποια παρέμβαση, να ξεκινήσει απ’ αυτή την παράμετρο του προβλήματος, έστω και δοκιμαστικά. Να συνδεθούν οι δυό βασικοί δρόμοι και σ’ άλλα δυό σημεία, ώστε η κυκλοφοριακή ασφυξία, να εκλείψει. Η πρόταση που πολλοί κάνουν, είναι τα δυό σημεία να είναι η οδός Γριμπόβου στην πλατεία Κιλκίς και η οδός Σταματελοπούλου στην πλατεία Μονοπωλίου, που η πεζοδρόμησή τους, ήταν το ολέθριο σφάλμα, για το κυκλοφοριακό στην πόλη.

Που σημαίνει, ότι απ’ την στιγμή που έχεις λιγότερα αυτοκίνητα και λιγότερη ώρα να κινούνται, μπορείς να κάνεις τις επόμενες παρεμβάσεις, με πραγματικά στοιχεία μέτρησης.

Όσο η κυκλοφοριακή ασφυξία στους βασικούς δρόμους κυριαρχεί και τα οχήματα παραμένουν σταματημένα, τότε ο όποιος σχεδιασμός γίνει, θα γίνει για να πούν κάποιοι ότι έδειξαν το ενδιαφέρον τους. Και όσες παρεμβάσεις κι αν κάνουν, όσες αστυνομικές επεμβάσεις κι αν προκαλέσουν, τα πράγματα, θα πηγαίνουν απ’ το κακό στο χειρότερο.

Βεβαίως η άλλη ουσιαστική παράμετρος, του εν λόγω προβλήματος, είναι η αναζήτηση χώρου στάθμευσης των οχημάτων, όπως έγινε σε γειτονικές πόλεις. Αλλά αυτό, είναι πολύ σοβαρό θέμα, για να το συζητήσει η παρούσα δημοτική αρχή, όπως με τις μέχρι τώρα επιλογές της, έδειξε.