Καταστροφή για την μισή Άρτα!

Η νησίδα που κατασκευάζεται στον σταθμό του ΚΤΕΛ, η αδιάλλακτη υπηρεσία και ο «νταής» εκπρόσωπος της κατασκευαστικής εταιρείας

 

 

 

 

Το έργο της κατασκευής νησίδας στο κομμάτι του δρόμου απ’ την πλατεία Ζέρβα ως το Στρατόπεδο Παπακώστα, αντί να λύσει προβλήματα, δημιουργεί πλείστα όσα και όπως χαρακτηριστικά λένε οι κάτοικοι της περιοχής πλατείας Κρυστάλλη και Σκοπευτηρίου «καταστρέφει την μισή Άρτα»!

Η πλατεία Κρυστάλλη καθίσταται απροσπέλαστη, ενώ όσοι μπαίνουν στην Άρτα από Αγίους Αναργύρους, για να φτάσουν στην συνοικία της Φανερωμένης και άλλα σημεία της Άνω Πόλης, πρέπει να κάνουν τον γύρο της Άρτας, ενώ μέχρι τώρα τα αυτοκίνητα έμπαιναν προς τα σημεία αυτά, απ’ την στροφή που γινόταν στον δρόμο απέναντι στον σταθμό του ΚΤΕΛ Άρτας, χωρίς να δημιουργείται ιδιαίτερο πρόβλημα στην κυκλοφορία.

Με τον… φοβερό σχεδιασμό της νησίδας, όποιος έρχεται από Αγίους Αναργύρους και θέλει να μπει, μπορεί να εισέλθει για την Φανερωμένη, απ’ το φανάρι της πλατείας Ζέρβα και ακολούθως, μέσα από δύσκολη κίνηση, στα στενά δρομάκια της Άνω Πόλης, να φτάσουν στην Φανερωμένη που είναι ο προορισμός.

Που σημαίνει ότι το έργο που κατασκευάζεται, λύνει ως εικόνα ή καλύτερα ως βιτρίνα ένα πρόβλημα στον δρόμο μπροστά στον σταθμό του ΚΤΕΛ και αναστατώνει κυκλοφοριακά όλη την άνω πόλη, που σημαίνει πως την καταστρέφει, χωρίς κανένας να υπολογίζει τις συνέπειες αυτές.

Βεβαίως αυτή την βιτρίνα, την έχει πληρώσει και την πληρώνει όλη η Άρτα, καθώς η κατασκευή του έργου, γίνεται με ρυθμούς χελώνας, όπως διαπιστώνουν οι κάποιοι της περιοχής και η κίνηση απ’ την πλατεία Ζέρβα, στο Στρατόπεδο Παπακώστα, μπορεί να απαιτεί και μισή ώρα, με τις ανάλογες εντάσεις, ιδίως στις ώρες αιχμής, πρωί και μεσημέρι.

Απ’ την πρώτη στιγμή που άρχισε να κατασκευάζεται το συγκεκριμένο έργο και οι κάτοικοι άρχισαν να υποψιάζονται το τι προβλέπει η μελέτη, για την οποία κανένας δεν έχει ενημερωθεί, οι αντιδράσεις ήταν έντονες και ασχολήθηκαν πολλοί παράγοντες της περιοχής με το θέμα αυτό, αλλά αποτέλεσμα δεν προέκυψε, μιας και όπως ειπώθηκε, ήταν δύσκολο και για κάποιους ακατόρθωτοι να αλλάξει αυτή η μελέτη και να λειτουργήσει η κοινή λογική. Ο νυν υφυπουργός Παιδείας Γιώργος Στύλιος, με την ιδιότητα του βουλευτή, είχε επικοινωνήσει με τον γενικό γραμματέα δημοσίων έργων κ. Σιμόπουλο και τον ενημέρωσε για το πρόβλημα, αλλά η απάντηση και απ’ αυτόν, ανέφερε πως δεν μπορεί να αλλάξει η μελέτη. Το ίδιο έκανε και ο περιφερειάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης, που απευθύνθηκε στην υπηρεσία που επιβλέπει το έργο και έλαβε αρνητική απάντηση, για να αναγκαστεί ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Χρήστος Γκόκας, να καταθέσει αναφορά στην Βουλή, αλλά και πάλι η απάντηση που δόθηκε ήταν στην κατεύθυνση της άρνησης.

Επισκέφτηκε την Άρτα και η προϊσταμένη της αρμόδιας υπηρεσίας, η οποία μάλλον ήρθε να πει πως δεν γίνεται τίποτα και για να μεταφέρει την άρνηση της υπηρεσίας να ακούσει τις φωνές των κατοίκων, ξοδεύοντας και κάποιο σημαντικό ποσό, το οποίο οι ίδιοι οι κάτοικοι πληρώνουν.

Τις τελευταίες ημέρες, διαδοχικές επισκέψεις στο σημείο που κατασκευάζεται το έργο, έκανε και ο δήμαρχος Αρταίων Χρήστος Τσιρογιάννης, που αμέσως αντελήφθη τα προβλήματα που δημιουργεί το συγκεκριμένο έργο και έκανε τις δικές του παρεμβάσεις προς κάθε αρμόδιο, με προφανές το αίτημα να αλλάξει έστω και σε κάποια σημεία η μελέτη, ώστε τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν να είναι λιγότερα. Και ο ίδιος αρνήσεις συναντάει, ενώ την ίδια ώρα η απορία των κατοίκων της περιοχής, είναι πως είναι δυνατόν κάποιοι να σχεδιάζουν έργα, που υποτίθεται είναι προς την κατεύθυνση της καλυτέρευσης της ζωής εκείνων που μένουν εκεί και να μην ακούγονται οι απόψεις, όσων γνωρίζουν την κατάσταση.

Απάντηση, δεν μπόρεσε να δώσει και ο δήμαρχος Χρήστος Τσιρογιάννης, ο οποίος μίλησε με πάσα ειλικρίνεια στους κατοίκους, πράγμα που εκτιμήθηκε απ’ όλους, όπως μας έλεγαν στις πολλές επισκέψεις που κάναμε εκεί και συζητήσαμε το όλο θέμα. «Προσπαθεί ο δήμαρχος», μας είπε κάτοικος της περιοχής, «αλλά και αυτόν δεν θέλουν να τον ακούσουν και κανένας δεν γνωρίζει τι μπορεί να γίνει».

Μιλήσαμε με τον δήμαρχο Χρήστο Τσιρογιάννη, ο οποίος συμφώνησε πως είναι σημαντικό το πρόβλημα και ο ίδιος κάνει κάθε δυνατή προσπάθεια, για να γίνει πράξη το αίτημα των κατοίκων, για διορθώσεις στην μελέτη και την κατασκευή του έργου. Στην σκέψη του δημάρχου, εξ όσων αντιληφθήκαμε, πρέπει να υπάρχει και το ενδεχόμενο της κινητοποίησης των κατοίκων, γιατί δεν μπορεί μια υπηρεσία να τους αγνοεί κατά τον τρόπο αυτό.

Όμως τα ερωτήματα παραμένουν και είναι βασανιστικά:

•Είναι δυνατόν, μια ολόκληρη πόλη με τόσους εκπροσώπους που έχουν παρέμβει, να αγνοείται από τρεις ή τέσσερις υπηρεσιακούς χαρτογιακάδες;

•Είναι δυνατόν, να γνωρίζουν αυτοί καλύτερα πως μπορεί να λειτουργήσει η πόλη, απ’ αυτούς που μένουν εκεί και απ’ αυτούς που τους εκπροσωπούν;

•Πως γίνεται μια μελέτη για ένα τέτοιο έργο; Χωρίς να έχουν αυτοί που την κάνουν και την άποψη όσων κινούνται εκεί και γνωρίζουν τι απαιτείται να γίνει;

Στα ερωτήματα αυτά, πρέπει να απαντήσουν, οι πάντες και κυρίως ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων κ. Σιμόπουλος, που ως υπηρεσιακός παράγοντας, δεν μπορεί να κάνει ότι θέλει και να μην δίνει λόγο σε κανέναν…

 

Με ρυθμούς «χελώνας» το έργο,

αλλά ο υπεύθυνος «νταής»!

 

Με ρυθμούς «χελώνας» προχωράει το έργο διαπιστώνουν οι κάτοικοι και την επιλογή της εταιρείας ΔΟΜΟΚΑΤ ΑΕ, που έχει αναλάβει το έργο, την πληρώνουν όσοι κινούνται στον δρόμο αυτό και όσοι δραστηριοποιούνται επαγγελματικά και μένουν στην πλατεία Κρυστάλλη και την Αγία Φανερωμένη. «Τρεις εργάτες δουλεύουν κάθε ημέρα εδώ και δεν βλέπουμε να γίνεται έργο», μας είπε καταστηματάρχης της περιοχής, ο οποίος συμπλήρωσε πως «μάλλον δεν καταλαβαίνουν το μέγεθος της ζημιάς, που μας κάνουν».

Όμως μπορεί η εταιρεία ΔΟΜΟΚΑΤ ΑΕ, σύμφωνα με την εκτίμηση των κατοίκων, να προχωράει έτσι το έργο, έχει όμως κάτι για να καμαρώνει! Τον υπεύθυνο του έργου. Να τον χαίρονται και να τον αναβαθμίσουν…

Την Τρίτη το μεσημέρι, βρεθήκαμε για τις ανάγκες του ρεπορτάζ στην πλατεία Κρυστάλλη και συζητούσαμε με τους καταστηματάρχες, για να έχουμε την άποψή τους, για το τι πρέπει να γίνει… Εμφανίζεται ο τύπος κι άρχισε να πουλάει νταηλίκι! «Τι φωτογραφίζεις εδώ», είπε αρχικά και του επισημάναμε, ότι μάλλον θα έπρεπε να μιλάει με καλύτερο τρόπο, αλλά αυτός συνέχιζε, την νταηλίκια: «Σ’ έχω ξαναδεί εδώ να φωτογραφίζεις και πρόσεχε καλά μην βάλεις κανέναν από μας φωτογραφία». Τον παρακολουθούσαμε έκπληκτοι, μαζί με τους καταστηματάρχες της πλατείας και η υπομονή απ’ την πλευρά μας, ωφέλησε και δεν είχαμε άλλα.

Επικοινωνήσαμε την ίδια στιγμή, με τον υπεύθυνο της εταιρείας ΔΟΚΑΤ ΑΕ κ. Ρήγα και του εξηγήσαμε τι ακριβώς συνέβη με την πρόταση, να μιλήσει στον υπεύθυνο του έργου, να είναι όσο ευγενικός επιβάλλεται με τους πολίτες και να του εξηγήσει πως το έργο είναι δημόσιο, άρα μπορεί ο καθένας να το φωτογραφίζει και την ώρα της εργασίας.

Η απάντηση απ’ τον υπεύθυνο της εταιρείας κ. Ρήγα, είναι πραγματικά μνημείο υπευθυνότητας: «Και τι θέλετε να κάνω εγώ», μας είπε, λες και δεν έχει αυτός την ευθύνη, για την σωστή αντιμετώπιση των πολιτών, τους οποίους η κατασκευή του έργου, καταταλαιπωρεί, τρεις και πλέον μήνες τώρα.

Και βεβαίως αβίαστα βγαίνουν τα συμπεράσματα, πως αντιμετωπίζει ΚΑΙ η κατασκευαστική εταιρεία τους πολίτες, απ’ τα χρήματα των οποίων θα πληρωθεί.

Ας χαίρεται ο διευθυντής της εταιρείας ΔΟΜΟΚΑΤ ΑΕ, τον υπεύθυνο που όρισε για το έργο στην Άρτα και ο γραμματέας δημοσίων έργων κ. Σιμόπουλος, την εταιρεία που επέλεξε να κατασκευάσει το έργο. Τι άλλο να πούμε;

 

plateia-kristalli-00-e

 

 

Πως μπορεί να σωθεί η Πλατεία Κρυστάλλη

 

Η συζήτηση για την σωστή λειτουργία της πλατείας Κρυστάλλη, παράλληλα με την πρόσβαση στην Αγία Φανερωμένη, έχει αρχίσει ανάμεσα στους κατοίκους της περιοχής και φυσικά σ’ αυτή λαμβάνουν μέρος και καταθέτον προτάσεις, δημοτικοί σύμβουλοι και άλλοι παράγοντες της περιοχής. Είναι σίγουρο πως η συζήτηση αυτή, σε σχέση με την τελική πρόταση, πως θα καταλήξει σε θετικό συμπέρασμα και το ζητούμενο στην συνέχεια, είναι πως την τελική πρόταση, θα την υλοποιήσει η υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων, η οποία, ας το επαναλάβουμε, δεν δείχνει και τόσο καλή διάθεση, ώστε να ακούσει τις προτάσεις.

Η πρώτη πρόταση, που κατατέθηκε και υπό μορφή υπομνήματος προς τον δήμαρχο Χρ. Τσιρογιάννη και το Δημοτικό Συμβούλιο, θέλει να γίνεται διάνοιξη δρόμου, στο κέντρο της πλατείας, ακριβώς απέναντι απ’ το φανάρι, που βγαίνουν τα αυτοκίνητα του σταθμού του ΚΤΕΛ. Απ’ το φανάρι αυτό, να οδηγούνται τα αυτοκίνητα, μέσω της πλατείας προς την Αγία Φανερωμένη, ενώ το μέρος του δρόμου που χρησιμοποιούνταν μέχρι σήμερα ως άνοδος προς την Αγία Φανερωμένη, να γίνει πλακόστρωτο, το ίδιο με την πλατεία και στην ουσία να αυξηθεί ο χώρος της πλατείας κι ας κατασκευαστεί το κομμάτι δρόμου, που θα προκύψει για την σωστή λειτουργία του κόμβου. Βεβαίως προϋπόθεση είναι να προβλεφθεί στο σημείο αυτό, η λειτουργία του φωτεινού σηματοδότη και η πρόβλεψη για την στροφή προς αριστερά.

Ο καθένας μπορεί να φανταστεί πως, έτσι που έγιναν τα πράγματα κάτι καλό μπορεί να προκύψει και ίσως η πλατεία, αλλά και οι χώροι γύρω απ’ την πλατεία αυτή να λειτουργήσουν καλύτερα. Να σημειωθεί ότι την συγκεκριμένη πρόταση, την στηρίζουν και οι επαγγελματίες της περιοχής, που θέλουν κάτι να γίνει, γιατί ήδη τα καταστήματά τους έχουν… νεκρώσει.

Η δεύτερη πρόταση, που κατατέθηκε και στο διαδίκτυο απ’ τον καθηγητή Αγγλικών Γιώργο Λαβδαριά, θέλει να μην πειραχτεί καθόλου η πλατεία Κρυστάλλη και προτείνει, η είσοδος στον δρόμο για Αγία Φανερωμένη, να γίνεται μέσω του σταθμού του ΚΤΕΛ, για τα αυτοκίνητα που θα μπαίνουν στην Άρτα, από Αγίους Αναργύρους. Να μπαίνουν λοιπόν στο σταθμό, να γυρίζουν πίσω και να εισέρχονται στον πίσω δρόμο της πλατείας Κρυστάλλη, απ’ το σημείο, όπου τελειώνει, φεύγοντας απ’ την Άρτα. Και από κει να μπορούν και να ανέβουν και να κατέβουν αυτοκίνητα προς Αγία Φανερωμένη, αλλά να έχουν και εύκολη κίνηση και προς το κέντρο της Άρτας και προς την έξοδο απ’ την πόλη.

Και οι δυό προτάσεις που συζητούνται, έχουν και τα θετικά τους και τα αρνητικά τους και είναι λογικό, πως στην κατάσταση που έφτασε η περιοχή, πρέπει να βρεθεί λύση, η οποία δεν θα έχει τα χαρακτηριστικά δογματικής αντιμετώπισης της πλατείας, γιατί αν μείνουν οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες της περιοχής σε τέτοιες συζητήσεις, τότε η αρμόδια υπηρεσία, θα προχωρήσει στην ολοκλήρωση του έργου και άντε μετά να γίνει παρέμβαση.

Πάντως το σίγουρο είναι πως πρέπει όλοι να συμφωνήσουν στο αίτημα, να γίνει κάτι, γιατί οι δυσκολίες που υπάρχουν σε σχέση με τη νοοτροπία της αρμόδιας υπηρεσίας, είναι γνωστές και καταγράφονται στο ρεπορτάζ της «Γ».

 

gnomi-vin-site-11-q

 

Αν χρειαστεί και κινητοποιήσεις…

 

Το συζητούν οι κάτοικοι της περιοχής και κυρίως οι καταστηματάρχες… Αν χρειαστεί και δεν θέλουν να ακουστεί η άποψη των πολιτών, οι αρμόδιοι των υπηρεσιών και κυρίως ο γενικός γραμματέας δημοσίων έργων Στράτος Σιμόπουλος, να λάβουν την απάντηση που τους χρειάζεται, μέσω κινητοποιήσεων των κατοίκων, που πρέπει να βρουν τον τρόπο να αντιδράσουν, την στιγμή που βλέπουν, ότι η αδιαλλαξία του συγκεκριμένου κυρίου, τους οδηγεί στην καταστροφή.

Γιατί αν κοιτάξει κανένας πίσω και αναλογιστεί το πόσο παράγοντες του τόπου ασχολήθηκαν με το πρόβλημα και συνάντησαν την αδιαλλαξία των χαρτογιακάδων, θα καταλήξει στο συμπέρασμα, πως δεν υπάρχει άλλη λύση, πέραν της δυναμικής και μαζικής κινητοποίησης των πολιτών, που πρέπει κάποτε να βρουν το δίκαιό τους.

Είναι τόσο απλά, αλλά και τόσο συγκεκριμένα τα πράγματα, που αν ο καθένας σκεφτεί ότι κάτι πρέπει να γίνει, τότε σ’ αυτή την απόφαση θα καταλήξει.

Και το σημαντικότερο. Την κοινή προσπάθεια, να μην την αποπροσανατολίσουν, οι δευτερεύουσες αντιθέσεις.

00016-26-09-2014-a