Παρέμβαση της Ν. Φούντα για το αεροδρόμιο του Ακτίου

Η συλλογική αυτή προσπάθεια των Βουλευτών στοχεύει στην επιχειρηματική και τουριστική ώθηση, που θα προσδώσει η ενίσχυση των πτήσεων, ειδικά με την πρωτεύουσα

 

Προσωπική της υπόθεση κάνει την αναβάθμιση του αεροδρομίου του Ακτίου και των υπηρεσιών που παρέχει η βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας της Δημοκρατικής Αριστεράς Νίκης Φούντα. Έτσι την ώρα που πολλοί ικανοποιούνται από ανακοινώσεις για μεμονωμένες συνδέσεις του αερολιμένα με προορισμούς του εξωτερικού, όπως η Κύπρος που έγινε τελευταία γνωστό, η κ. Φούντα επιχειρεί να κινητοποιήσει και να συστρατεύσει όλο το πολιτικό δυναμικό της Δυτικής Ελλάδας και της Λευκάδας ώστε να επιτευχθεί η ουσιαστική αναβάθμιση του Ακτίου.

Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται η ερώτηση προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και Άμυνας που συνέταξε η κ. Φούντα, συνυπογράφουν οι Βουλευτές Αιτωλοακαρνανίας της Νέας Δημοκρατίας Κώστας Καραγκούνης, του ΠΑΣΟΚ Αθ. Μωραΐτης, Λευκάδας της Νέας Δημοκρατίας Θεόδωρος Σολδάτος και Πρεβέζης της Νέας Δημοκρατίας Δημήτρης Τσουμάνης.

Η σημαντική αυτή προσπάθεια θα συνεχιστεί με διαδοχικές συναντήσεις με εκπροσώπους των Επιμελητηρίων και παραγωγικών φορέων και των τριών Νομών, προκειμένου να αξιοποιηθούν όλες οι δυνατότητες, ώστε να μπορέσει το Αεροδρόμιο Ακτίου να συνδεθεί επιτέλους με την πρωτεύουσα, τουλάχιστον μέχρι την ολοκλήρωση των οδικών έργων.

Ο Κρατικός Αερολιμένας Ακτίου βρίσκεται στον Δήμο Ακτίου – Βόνιτσας Αιτωλοακαρνανίας, και εξυπηρετεί και τους όμορους Νομούς Λευκάδας και Πρέβεζας, με εμπορικές πτήσεις αλλά και πτήσεις της πολεμικής αεροπορίας. Οι νέες εγκαταστάσεις του αεροδρομίου λειτουργούν από το 2003 και είναι συνολικού εμβαδού 7.500 τετραγωνικών μέτρων.

Το αεροδρόμιο πρόσφατα μεταβιβάστηκε (μαζί με άλλα περιφερειακά αεροδρόμια) στο ΤΑΙΠΕΔ, με στόχο την παραχώρησή των υποδομών του για τουλάχιστον 30-35 χρόνια, σε πλειοδότρια εταιρία/όμιλο εταιρειών. Ο ρόλος του ρυθμιστή των αεροναυτικών υπηρεσιών και του πάροχου υπηρεσιών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας θα παραμείνει στην δικαιοδοσία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).

Μέχρι σήμερα – με εξαίρεση μια σύντομη παρένθεση λίγα χρόνια πριν- δεν υπάρχει απευθείας σύνδεση του Ακτίου με τα μεγάλα αστικά κέντρα και ειδικά με την Αθήνα, πράγμα ανεπίτρεπτο για μια χώρα που θα έπρεπε να επενδύει σταθερά στην διάχυση των επισκεπτών στην ελληνική Επικράτεια. Όσον αφορά στις πτήσεις εσωτερικού στο αεροδρόμιο εξυπηρετούνται μόνο ελάχιστες επιδοτούμενες πτήσεις καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους, αυτές που αναφέρονται στις λεγόμενες ακριτικές περιοχές, ενώ οι πολλές πτήσεις τσάρτερ σε πόλεις του εξωτερικού γίνονται αποκλειστικά κατά την τουριστική περίοδο.

Παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει επίσημη οικονομοτεχνική μελέτη που να αναλύει τις ανάγκες των κατοίκων και επισκεπτών που εξυπηρετούνται από το εν λόγω αεροδρόμιο, είναι αναμφισβήτητο ότι το αεροδρόμιο Ακτίου μπορεί και οφείλει να αποτελέσει βασικό μοχλό ανάπτυξης και για τους τρεις Νομούς, αλλά και εργαλείο για την διασφάλιση μιας καλύτερης ποιότητας ζωής και ασφάλειας στις μετακινήσεις. Δεδομένου ότι για την πρόσβαση στην περιοχή δεν υπάρχει σιδηροδρομική σύνδεση και το οδικό δίκτυο της περιοχής είναι σε κάκιστη κατάσταση, μία αεροπορική σύνδεση θα ενίσχυε την τουριστική κίνηση, αλλά και την επιχειρηματική και παραγωγική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.

Αν και οι συστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι ιδιαίτερα αυστηρές για τις επιδοτούμενες πτήσεις, θα μπορούσε το Ελληνικό Δημόσιο να προτείνει να οριστεί ως επιδοτούμενο δρομολόγιο, η σύνδεση υποβαθμισμένων σε υποδομές περιοχών της ηπειρωτικής Ελλάδας με την πρωτεύουσα. Μία τέτοια κίνηση θα αναβάθμιζε τις περιοχές που καλύπτονται από τα περιφερειακά αεροδρόμια, αλλά και θα προσέδιδε προστιθέμενη αξία στην επερχόμενη παραχώρησή τους.

Βάσει λοιπόν όλων αυτών, ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί αν προτίθενται να εξετάσουν την πιθανότητα επιδότησης της γραμμής Άκτιο – Αθήνα, με ταυτόχρονη εκπόνηση οικονομοτεχνικής μελέτης, προκειμένου να διαπιστωθούν οι ανάγκες των κατοίκων που εξυπηρετούνται από το Αεροδρόμιο Ακτίου.

Δεδομένου δε ότι δεν υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα για την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων, (η διαδικασία γίνεται με αργούς ρυθμούς, καθώς μόλις τώρα ολοκληρώθηκε η Α’ φάση και οι ενδιαφερόμενοι θα κληθούν πλέον κατά την Β’ φάση να καταθέσουν δεσμευτικές προτάσεις) πρέπει να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία και αναγκαία αναβάθμισή τους, μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας από το ΤΑΙΠΕΔ, με ταυτόχρονα ανταποδοτικά οφέλη στις τοπικές κοινωνίες.

Τέλος, να διασαφηνιστεί το πλαίσιο συνεργασίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και Πολεμικής Αεροπορίας, στα προς παραχώρηση περιφερειακά αεροδρόμια μικτής χρήσης, όπως αυτό του Ακτίου.

Για δεκαετίες οι κάτοικοι και οι επισκέπτες των Νομών Αιτωλοακαρνανίας, Λευκάδας και Πρέβεζας έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με τις ελλείψεις υποδομών, με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται η μετακίνησή τους προς και εκτός των ορίων των Νομών αυτών.

Η συλλογική αυτή προσπάθεια των Βουλευτών στοχεύει στην επιχειρηματική και τουριστική ώθηση, που θα προσδώσει η ενίσχυση των πτήσεων, ειδικά με την πρωτεύουσα, αλλά και στην ουσιαστική αξιοποίηση των υποδομών του Δημοσίου.

Η υπερκομματική πρόσκληση της Νίκης Φούντα μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα προς όλους τους κοινοβουλευτικούς εκπροσώπους αλλά και τους φορείς της περιοχής, αν πραγματικά ενδιαφέρονται να διεκδικήσουν κάτι ουσιαστικό για τον τόπο τους.