Χωρίς αεροδρόμιο το Γιάννενα

 

Χωρίς πρωινή πτήση αδύνατη η αυθημερόν μετακίνηση από και προς Αθήνα και μάλιστα με πανάκριβο εισιτήριο

Βίους εκ διαμέτρου… αντίθετους διανύουν Αεροδρόμιο Ιωαννίνων και Ακτίου, πάνω στα οποία στηρίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό η ανάπτυξη της Ηπείρου, κυρίως η τουριστική.Σε μια περίοδο που η περιοχή μας επιχειρεί να μπει δυναμικά και για τα καλά στον διεθνή τουριστικό χάρτη, η πορεία του Αεροδρομίου Ιωαννίνων, που είναι το μεγαλύτερο στην Ήπειρο, είναι αντιστρόφως ανάλογη από τις προσδοκίες όλων.Τα έργα έχουν ξεπεράσει στις δυσκολίες και στο «σταμάτα ξεκίνα» ακόμη και το ιστορικό γεφύρι της Άρτας (!), το μέλλον τους είναι αβέβαιο, ενώ ο πρόσφατος αποκλεισμός του από τις λίστες των υπό ιδιωτικοποίηση αερολιμένων ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι της οργής, τοπικών φορέων, αλλά και πολιτών.Παράλληλα, η «έμμεση» υποβάθμισή του το πλήττει ακόμη περισσότερο. Η μοναδική εταιρία που εκτελεί πτήσεις κοστολογεί πολύ ακριβά τα εισιτήρια, τα οποία είναι απλησίαστα, ενώ η απουσία πρωινής πτήσης απαγορεύει την μετακίνηση από και προς την πρωτεύουσα αυθημερόν. Απαιτείται λοιπόν, άμεσα όλοι οι αρμόδιοι να κάνουν (επιτέλους) τις κατάλληλες κινήσεις για να καταστεί και πάλι ελκυστικό το Αεροδρόμιο.
Την ίδια ώρα, το Αεροδρόμιο του Ακτίου συνεχίζει να προσελκύει όλο και περισσότερες αεροπορικές εταιρίες, ελληνικές και ξένες, αφού ως «αιχμή του δόρατος» προβάλλει ο τουρισμός, τόσο των παραλίων της Ηπείρου, όσο και της Λευκάδας. Μάλιστα, από την 1η Απριλίου μια νέα εταιρία ξεκίνησε πτήσεις από το Αεροδρόμιο που βρίσκεται κοντά στην Πρέβεζα, η Κρητική Sky Express, η οποία θα συνδέει την Ηπειρωτική πόλη με Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Κέρκυρα, Κύθηρα, Ηράκλειο Κρήτης και Σητεία, δημιουργώντας έτσι ένα ισχυρό τουριστικό ρεύμα εσωτερικού τουρισμού (αναλυτικά το πρόγραμμα των πτήσεων στη συνέχεια).

Μονοδιάστατη…

Δυστυχώς όμως, δεν μπορεί να υπάρξει ενιαία ανάπτυξη της Ηπείρου έτσι, μονοδιάστατα δηλαδή.
Το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων θα έπρεπε να πρωτοστατεί, αλλά ακόμη οι αρμόδιοι ψάχνουν χρήματα για να ολοκληρωθούν τα έργα (είναι ενταγμένα στο προβληματικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων), το περιβόητο ILS, το σύστημα ενόργανης προσγείωσης δηλαδή, ακόμη δεν έχει τοποθετηθεί και η ανάπτυξη, αν και αρχικά φαινόταν ότι θα έρθει για τον αερολιμένα «Βασιλεύς Πύρρος», τελικά έχει χαθεί κάπου πάνω από αυτόν!

Μόνο το ILS

«Σαφώς και δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη έτσι, με ένα αεροδρόμιο που δεν έχει κάποιες βασικές λειτουργίες, όπως η ενόργανη προσγείωση. Κανείς πιλότος δεν θα πάρει ρίσκο, όταν ο καιρός είναι άσχημος» σημειώνουν συμπολίτες.Και διερωτούνται: «Αλήθεια, γιατί δεν γίνεται μια προσπάθεια ώστε να προμηθευτεί το Αεροδρόμιο μόνο το ILS, ώστε σιγά- σιγά να ξεκινήσουν πτήσεις;». Να σημειωθεί, πως κάποια από τα έργα έχουν ολοκληρωθεί, όπως η νέα πίστα στάθμευσης, καθώς και ο συνδετήριος άξονας αυτής, με την κύρια πίστα. Έτσι, το αεροδρόμιο μπορεί να φιλοξενήσει διεθνείς πτήσεις και μάλιστα να σταθμεύουν αρκετά αεροσκάφη ταυτόχρονα σε αυτό. «Προς τι λοιπόν η κωλυσιεργία στην προμήθεια του συστήματος τυφλής προσγείωσης;» διερωτούνται συμπολίτες.
Είναι δεδομένο λοιπόν, πως το συγκεκριμένο διάστημα που διανύουμε είναι πολύ κρίσιμο για το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων. Και για αυτό πρέπει άμεσα όλοι, τόσο οι τοπικοί φορείς και κυρίως ο Γιαννιώτης αναπλ. Υπουργός Υποδομών κ. Σταύρος Καλογιάννης να μεριμνήσουν, για την προμήθεια έστω των βασικών οργάνων και τη διευθέτηση κάποιων λεπτομερειών, που θα καταστήσουν και με τη βούλα διεθνές το Αεροδρόμιο.

Η επίσκεψη Μαντά…

Στο μεταξύ, την ευκαιρία να δει από κοντά την πορεία των έργων είχε χθες αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ Ιωαννίνων, με επικεφαλής τον βουλευτή της περιοχής Χρήστο Μαντά. Η αντιπροσωπεία (Άρης Σπέγγος, Δημήτρης Σιώρος, Γιάννης Παξιμαδάκης) συναντήθηκε με τον Αερολιμενάρχη κ. Μητσιμάρη και την Υπεύθυνη Ασφαλείας και Γραφείου Αερολιμενικού Ελέγχου κ. Σκαμνέλου.
Σε ότι αφορά την πορεία των εκτελούμενων έργων αναφέρθηκε η ολοκλήρωση της νέας πίστας, η πιθανή ολοκλήρωση του νέου Πύργου Ελέγχου και του αμαξοστασίου μέχρι το τέλος του έτους, ενώ το τοπίο σε σχέση με την ανέγερση του νέου κτηρίου του αερολιμένα παραμένει ακόμη θολό. Οι Υπεύθυνοι του Αεροδρομίου τόνισαν, ότι αυτό βρίσκεται στην πρώτη γραμμή εξυπηρέτησης και ασφαλείας και με την ολοκλήρωση των έργων και την εγκατάσταση του απαραίτητου, για την ενίσχυση της ασφάλειας αλλά και για την πραγματοποίηση των πτήσεων υπό δυσχερείς καιρικές συνθήκες, συστήματος αεροβοηθημάτων αυτόματης προσγείωσης (ILS), θα επέλθει περαιτέρω αναβάθμισή του.

Αναδημοσίευση απ’ την εφημερίδα «ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ» Ιωαννίνων