Ξένοι οικειοποιούνται την ελληνική φέτα

 

Απαραίτητη η καλύτερη προώθηση προϊόντων μας 

 

 

 

Μπορεί η φέτα να είναι το σήμα «κατατεθέν» για την Ελλάδα και δη για την Ήπειρο, αφού λόγω «Δωδώνης» το προϊόν έχει αποκτήσει Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης (ΠΟΠ), φαίνεται όμως, ότι η προώθηση των ελληνικών τυροκομικών προϊόντων, όχι μόνο στην Ευρωπαϊκή Ένωση (που ισχύει η ονομασία ΠΟΠ), αλλά και εκτός αυτής, δεν είναι η καλύτερη δυνατή. Αποτέλεσμα αυτών είναι ξένες εταιρίες και από την Ευρώπη (!), όχι μόνο να οικειοποιούνται τα όνομα «φέτα», αλλά να διατυμπανίζουν ότι φτιάχνουν παραδοσιακό τέτοιο τυρί (!) και εκτός όλων των άλλων, να κερδίζουν και παγκόσμιας φήμης διαγωνισμούς τυριού!Κάτι τέτοιο, έγινε πρόσφατα στο Γουισκόνσιν των ΗΠΑ. Όπως έγραψε η «Καθημερινή», σε διαγωνισμό τυριού και μάλιστα έναν από τους σημαντικότερους στον κόσμο, στην κατηγορία της φέτας το «χρυσό» μετάλλιο απέσπασε η εταιρεία Klondike Cheese Co., με έδρα το Μονρόε του Γουισκόνσιν, ενώ το χάλκινο μία ακόμη αμερικανική εταιρεία, η Nasonville Industry Inc. Στην ίδια κατηγορία οι συμμετοχές για την «φέτα» προέρχονταν, εκτός από τις ΗΠΑ, από εταιρείες της Αυστρίας, της Δανίας, της Ρουμανίας, του Καναδά, αλλά και της Νότιας Αφρικής. Η συμμετοχή από Νότια Αφρική είχε την ονομασία «Παραδοσιακή φέτα του Σάιμονσμπεργκ»!

Επιτακτική ανάγκη…

Με δεδομένες τις… ορέξεις των ξένων –είτε εντός, είτε εκτός Ε.Ε.- να οικειοποιηθούν το όνομα της φέτας, αλλά και με την πώληση της «Δωδώνης» να παίρνει μεν παράταση τριών εβδομάδων, ουσιαστικά όμως να βρίσκεται προ των πυλών, καθίσταται επιτακτική ανάγκη, να «θωρακιστεί» η ονομασία φέτα και βεβαίως η ίδια η «Δωδώνη» – η μεγαλύτερη βιομηχανία εξαγωγής φέτας στην Ελλάδα- να αποκτήσει μεγαλύτερο και καλύτερο δίκτυο διανομής, τόσο στην Ε.Ε. όσο και στις ΗΠΑ, ώστε να κατακτήσει μεγαλύτερο μέρος των εκεί αγορών.Δυστυχώς, τώρα, παρά την ονομασία ΠΟΠ, η φέτα –καθώς και διάφορα άλλα τυριά- προωθούνται στο εξωτερικό μόνο μέσα από τον προσωπικό αγώνα κάποιων ανθρώπων.«Δυστυχώς, λείπει ένα ενιαίο δίκτυο διανομής και μια ενιαία προβολή των προϊόντων μας, που θα έχουν ως αιχμή του δόρατος την φέτα και μάλιστα την Ηπειρωτική, που είναι σημείο αναφοράς» λένε καλά γνωρίζοντες την αγορά των τυροκομικών προϊόντων.

Καταλυτικός…

Τέλος, να σημειωθεί, ότι πρόσφατα ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ), το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) και το Εργαστήριο Βιομηχανικής και Ενεργειακής Οικονομίας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ–ΕΒΕΟ), διατύπωσαν προτάσεις για τις αναπτυξιακές δυνατότητες της ελληνικής οικονομίας, σύμφωνα με τις οποίες κεντρικό ρόλο καλείται να διαδραματίσει ο τομέας των τροφίμων.Αυτός πρέπει να αναζητήσει νέο, εξωστρεφή βηματισμό με έμφαση στην παραγωγή παραδοσιακών προϊόντων ποιότητας και σύνδεσής τους με τον τουρισμό.Εδώ είναι που, ο ρόλος της «Δωδώνης» πρέπει να είναι καταλυτικός, αφού τα προϊόντα της είναι άριστης ποιότητας και πρέπει να προωθηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και στις εκτός Ελλάδας αγορές. Και αυτό είναι κάτι που όλοι οι επίδοξοι μνηστήρες, θα πρέπει να γνωρίζουν πολύ καλά.

 

Αναδημοσίευση απ’ την εφημερίδα «ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ» Ιωαννίνων