Το 93% των νέων έχει μειώσει τις χριστουγεννιάτικες δαπάνες του

 

Σύμφωνα με την έρευνα που διεξήγαγε το Mediterranean College με θέμα «Σκιαγραφώντας τις συνήθειες των νέων τα Χριστούγεννα»

 

 


Σε αξιοσημείωτο περιορισμό των δαπανών τους έχουν προβεί οι περισσότεροι νέοι κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου λόγω της οικονομικής κρίσης, σύμφωνα με την έρευνα που διεξήγαγε το Mediterranean College με θέμα «Σκιαγραφώντας τις συνήθειες των νέων τα Χριστούγεννα».

Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας, η πλειονότητα των νέων 15-24 ετών έχει αλλάξει τις καθιερωμένες χριστουγεννιάτικες συνήθειές της, μειώνοντας τα προσωπικά της έξοδα, καθώς και όσα αφορούν τις εξόδους και τη διασκέδαση. Η βασική αιτία της περικοπής των δαπανών δεν είναι άλλη παρά η μείωση του οικογενειακού εισοδήματος, από το οποίο προέρχονται  σε πολλές περιπτώσεις και τα χρήματα που έχουν οι νέοι στη διάθεσή τους.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 93% των νέων θα αλλάξει φέτος τις χριστουγεννιάτικες καταναλωτικές του συνήθειες, προκειμένου να μειώσει γενικότερα τα έξοδά του κατά την εορταστική περίοδο, ενώ το 87% δηλώνει ότι έχει μειωθεί σημαντικά το διαθέσιμο εισόδημά του.

Ειδικά για είδη ένδυσης, υπόδησης, καλλωπισμού, αξεσουάρ, κινητή τηλεφωνία και αγορά Η/Υ έχει μειώσει τις δαπάνες του το 91% των ερωτώμενων, ενώ το 85% δηλώνει ότι θα αναζητήσει συστηματικά προσφορές προκειμένου να πραγματοποιήσει φθηνές αγορές στη διάρκεια των γιορτών. Το 76% λέει ότι δεν θα πραγματοποιήσει κάποιο ταξίδι τα Χριστούγεννα και το 86% ότι θα περικόψει τις δαπάνες του για διασκέδαση και έξοδο κατά την εορταστική περίοδο.

Ειδικότερα, το 69% δηλώνει ότι θα μειώσει τις δαπάνες του για κατανάλωση αλκοόλ κατά τις εορταστικές εξόδους. Από περαιτέρω ερωτήματα και επεξεργασία των απαντήσεων προκύπτει ότι πρώτη στις προτιμήσεις τους σε ποσοστό (35%) έρχεται πλέον η μπίρα λόγω της χαμηλότερης τιμής, ενώ για τους ίδιους λόγους προτιμούν και το κρασί (24%).

Το 40% θα πραγματοποιήσει το χριστουγεννιάτικο ρεβεγιόν εντός της οικογενειακής εστίας, το 34% σε σπίτια φίλων και το 26% θα το συνδυάσει με κάποια έξοδο. Στις τρεις κυρίαρχες προτιμήσεις του 26% που δηλώνει ότι θα πραγματοποιήσει κάποια έξοδο εν όψει του χριστουγεννιάτικου ρεβεγιόν καταγράφονται: ταβέρνα (33%), club (27%) ή κάποια πίστα (11%).

Το 70% των ερωτώμενων δηλώνει πως δεν βιώνει το χριστουγεννιάτικο κλίμα λόγω της μειωμένης του διάθεσης, ενώ το 62% νιώθει την ένταση της κρίσης να επηρεάζει το οικογενειακό του περιβάλλον και τις οικογενειακές δαπάνες που μειώνονται κατά την εορταστική περίοδο.

Την έρευνα διεξήγαγαν το ΚΕΤΑΚ (Κέντρο Ερευνών, Τεχνολογικής Ανάπτυξης & Καινοτομίας) του Mediterranean College και οι προπτυχιακοί φοιτητές της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων του Κολεγίου το Νοέμβριο του 2011 σε δείγμα 750 νέων, ηλικίας 15 έως 24 ετών, κατοίκων Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Πειραιά και Γλυφάδας, με τη μέθοδο των προσωπικών συνεντεύξεων μέσω δομημένου ερωτηματολογίου.