Από την Άρτα η αντιδήμαρχος Ραφήνας…

Η καθηγήτρια ΗΛΕΚΤΡΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ δίνει την δική της μάχη στο Δήμο Ραφήνας, έχοντας εκλεγεί πρώτη δημοτική σύμβουλος

 

Του ΚΩΣΤΑ ΓΚΕΤΣΗ

 

Όποιο Δήμο κι αν κοιτάξεις σ’ όλη την Ελλάδα, θα βρεις αρτινό ή αρτινή, να παίζει τον δικό του (κυρίως πρωταγωνιστικό) ρόλο.

Χαρακτηριστική η περίπτωση της καθηγήτριας Ηλέκτρας Παπαζημητρίου, που αν και νεαρή στην ηλικία, έχει διαγράψει την δική της πορεία στην τοπική αυτοδιοίκηση, πρώτα ως αντιπρόεδρος στην Κοινότητα Πικερμίου Αττικής και τώρα στον Καλλικράτειο Δήμο Ραφήνας, που μετά τις εκλογές του περασμένου, όπου εκλέχτηκε πρώτη, ορίστηκε απ’ τον δήμαρχο Γιώργο Χριστόπουλο, ως αντιδήμαρχος.

Η Ηλέκτρα Παπαδημητρίου, είναι κόρη του Παναγιώτη Παπαδημητρίου απ’ την Άρτα και της Βασιλείας Γείτονα, απ’ τον Άγιο Σπυρίδωνα και για τον υπογράφοντα, είναι ιδιαίτερη η ικανοποίηση η αναφορά στην πορεία της νέας, που καταφέρνει να κυριαρχεί στην σκληρό χώρο της αυτοδιοίκησης, μιας και μας συνδέουν συγγενικοί δεσμοί.

Όταν πληροφορηθήκαμε την  πορεία της στην αυτοδιοίκηση, αναζητήσαμε, σε γραπτά της το στίγμα της και την πορεία της, διαπιστώνοντας μεγάλη επάρκεια και στην αυτοδιοικητική της αντίληψη και την πολιτική της άποψη, κυρίως όμως στα θέματα που αφορούν στην εκπαίδευση.

Είναι χαρακτηριστικό το απόσπασμα κειμένου της, μετά τις εκλογές του περασμένου Νοεμβρίου στο οποίο αναλύει τον δικό της ρόλο στην αυτοδιοίκηση: «Η πρωτιά ανάμεσα σε άξιους συνυποψηφίους με γεμίζει από αίσθημα ιδιαίτερης ευθύνης και ατσαλώνει τη θέλησή μου για προσφορά, ώστε να ανταποκριθώ στην εμπιστοσύνη σας. Κάθε μια από τις 593 ψήφους με τις οποίες με τιμήσατε έχει ένα μεγάλο ειδικό βάρος το οποίο έχει καταγραφεί στην συνείδησή μου και με κινητοποιεί ακόμη περισσότερο στην απόφασή μου να μην αφήνω τίποτε στην τύχη από τα πολιτικά τεκταινόμενα τα οποία επηρεάζουν τη ζωή μου και εκείνη των παιδιών μου. Να μην επιτρέπω να διαιωνίζονται πρόσωπα και καταστάσεις που θεωρώ αρνητικά πολιτικά πρότυπα και να προσπαθώ να θέτω η ίδια, τίμιους και αποτελεσματικούς όρους στην πολιτική σκηνή του τόπου μας. Όρους που με εκφράζουν ως άνθρωπο, μητέρα και εκπαιδευτικό. Όρους που δεν μπορούμε να προσπεράσουμε με αδιαφορία, γιατί ορίζουν ερήμην μας αν έτσι το επιλέξουμε την πεπερασμένη μας ζωή. Όρους που αποδεικνύουν ότι συναισθάνομαι πέρα ως πέρα την ευθύνη που έχουμε όλοι απέναντι στα παιδιά μας και την πατρίδα μας».

Εξ ίσου ενδιαφέρουσα και η άποψή της, για τις πρακτικές διαχωρισμού, που στην τοπική αυτοδιοίκηση, ήταν και είναι έντονες, για να επισημάνει η κα Παπαδημητρίου: «Είναι η ώρα να δώσουμε τέλος σε πρακτικές διαχωρισμού του παρελθόντος, ατενίζοντας με αισιοδοξία το μέλλον. Πρακτικές που συνδέονται με συστήματα νομής της εξουσίας και αποσκοπούν να χωρίσουν τους πολίτες με κριτήρια είτε πολιτικών προτιμήσεων, είτε τοπικιστικών χαρακτηριστικών». 


Ποια είναι


Από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ (8-5-2010) δανειζόμαστε το βιογραφικό της, καθώς αυτό, έρχεται και από μόνο του, να επιβεβαιώσει την πρωτιά της στην αυτοδιοίκηση. Παρουσιάζοντας η μεγάλη εφημερίδα συνέντευξή της, για την ιδιωτική εκπαίδευση σήμερα με τίτλο «Η ιδιωτική εκπαίδευση υπερτερεί στα σημεία», αναφέρει για το βιογραφικό της και την παρουσίαση στους αναγνώστες της:

«Η Ηλέκτρα Παπαδημητρίου είναι φιλόλογος. Εργάζεται 18 χρόνια σε ιδιωτικό σχολείο της Αθήνας. Εχει σπουδάσει Φιλοσοφία, Παιδαγωγική και Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Το μεταπτυχιακό της, που έκανε στο πολύ καλό Πανεπιστήμιο της Μονς στο Βέλγιο, είχε θέμα: «Το ιδιωτικό σχολείο. Μια εναλλακτική;». Στο ίδιο πανεπιστήμιο έκανε και το διδακτορικό της για τη διοίκηση και την οργάνωση των σχολικών μονάδων. Για την έρευνά της αυτή χρειάστηκε να συγκρίνει δημόσιες και ιδιωτικές μονάδες.

Στην ιδιωτική εκπαίδευση είναι από επιλογή, όχι από ανάγκη. Είναι άλλωστε φανερό. Αν, όμως, έπρεπε τώρα να επιλέξει ανάμεσα στη δημόσια και στην ιδιωτική, μάλλον θα είχε διαφορετική γνώμη».

Κλείνοντας αυτή την μικρή παρουσίαση της αντιδημάρχου Ραφήνας Ηλέκτρας Παπαδημητρίου, είναι επιβεβλημένη και η παρουσίαση της άποψής της για την παιδεία και την εκπαίδευση, όπως παρουσιάστηκε στην συνέντευξη που παραχώρησε στην «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ» και κλήθηκε να απαντήσει στο ερώτημα:

-Αν σου έλεγε η υπουργός Παιδείας, πες μου ένα θέμα που πρέπει να το προσέξω περισσότερο, τι θα της απαντούσες;

-Να σιγουρευτεί ότι οι σύμβουλοί της έχουν πλήρη εικόνα και αντίληψη της απίστευτης γνώσης που απαιτείται για να λειτουργήσει το μελλοντικό έξυπνο σχολείο. Αυτό δηλαδή που σχεδιάζουν, το Νέο Σχολείο, όπως το λένε. Αυτό το σχολείο θέλει εκπαιδευτικούς, που μαζί με τους μαθητές θα εμπλουτίζουν συνεχώς τις γνώσεις τους για τη ζωή.